výplata bolestného při pracovním úrazu
Dobrý den,dne 20,9,se mi stal pracovní úraz.Marodila jsem do 25,11,.Pracuji jako operátorka a zachytila se mi levá ruka do závitovačky.Zaměstnavatelem mi byl uznán pracovní úraz se spoluúčasti a k náhradě mzdy po dobu marodění mi bylo přiznáno 45%.Po ukončení neschopnosti mi přišel vyrozumívací dopis od pojišťovny na bolestné s 31 body.Pojistné platí podnik.Můžete mi,prosím,poradit jakým způsobem mi bolestné má být vyplaceno,zda mi musí podnik vyplatit celou částku vypočítanou pojišťovnou,nebo pouze 45%,zda se tato částka bude zdaňovat a do jaké lhůty je zaměstnavatel povinný mi bolestné proplatit.A jakou formou,zda ve výplatě,nebo zvlášť?Děkuji,za odpověd
Z vámi poskytnutých informací vyplývá, že váš podíl na vzniku vašeho pracovního úrazu byl stanoven na 55 %. Z tohoto důvodu veškeré náhrady škod vzniklých z důvodu tohoto pracovního úrazu musí být kráceny o 55 %. Tedy o tuto výši musí být kráceno i bolestné (31 x 120 = 3 720; 37,2 x 45 = 1 674 = výše vašeho bolestného). Vyplacená náhrada bolestného se nezdaňuje.Svaťa píše:Dobrý den,dne 20,9,se mi stal pracovní úraz.Marodila jsem do 25,11,.Pracuji jako operátorka a zachytila se mi levá ruka do závitovačky.Zaměstnavatelem mi byl uznán pracovní úraz se spoluúčasti a k náhradě mzdy po dobu marodění mi bylo přiznáno 45%.Po ukončení neschopnosti mi přišel vyrozumívací dopis od pojišťovny na bolestné s 31 body.Pojistné platí podnik.Můžete mi,prosím,poradit jakým způsobem mi bolestné má být vyplaceno,zda mi musí podnik vyplatit celou částku vypočítanou pojišťovnou,nebo pouze 45%,zda se tato částka bude zdaňovat a do jaké lhůty je zaměstnavatel povinný mi bolestné proplatit.A jakou formou,zda ve výplatě,nebo zvlášť?Děkuji,za odpověd