Kdy je zaměstnavatel způsobilý sám proškolit v BOZP?
Pokud lze prokázat, že máte potřebné znalosti pak do 25 zaměstnanců můžete zaměstnance proškolit sama (viz. Zákon č. 309/2007 níže).
Jedná se však jen o základní školení, neboť některé předpisy ukládají pro vykonávání odborných činností zvláštní odbornou způsobilost. ¨
V každém případě je ale nutné zdůraznit, že téměř nikdo, kdo se profesně nezabývá bezpečností práce není schopen školení, osnovu a další požadavky provést tak, aby mělo předpisy požadovaný obsah a formu.
Tedy lze prokázat, že požadované znalosti jste neměla a tudíž ani způsobilost školení provádět. Opravdu velmi doporučujeme, kontaktovat odborníka, tak aby mohl dát prevenci rizik do náležitého pořádku. Snad jediným oborem, kde lze připustit zvládnutí problematiky jen vedoucím zaměstnancem je čistě kancelářská práce v pronajatých prostorech se zajištěnými službami.
Mnoho podnikatelů se velmi nesprávně domnívá, že bezpečnost práce spočívá jen v provádění školení a udržování pořádku. V mnoha případech mimořádných událostí pak byli velmi nepříjemně překvapeni, jaké základní požadavky předpisy nařizují.
Jen pro úplnost citace:
Zákon č. 309/2007 ukládá:
§9 (3) Zaměstnává-li zaměstnavatel
a) nejvýše 25 zaměstnanců, může zajišťovat úkoly v prevenci rizik sám, má-li k tomu potřebné znalosti,
§9 (1) Zaměstnavatel je povinen zajišťovat a provádět úkoly v hodnocení a prevenci rizik možného ohrožení života nebo zdraví zaměstnance (dále jen "zajišťování úkolů v prevenci rizik") s ohledem na
a)nebezpečí ohrožení bezpečnosti a zdraví zaměstnanců při práci ve vztahu k předmětu činnosti zaměstnavatele,
b) základní znalosti a dovednosti zaměstnanců,
c) počet zaměstnanců, jejich odbornou připravenost a jimi vykonávanou práci.
Jedná se však jen o základní školení, neboť některé předpisy ukládají pro vykonávání odborných činností zvláštní odbornou způsobilost. ¨
V každém případě je ale nutné zdůraznit, že téměř nikdo, kdo se profesně nezabývá bezpečností práce není schopen školení, osnovu a další požadavky provést tak, aby mělo předpisy požadovaný obsah a formu.
Tedy lze prokázat, že požadované znalosti jste neměla a tudíž ani způsobilost školení provádět. Opravdu velmi doporučujeme, kontaktovat odborníka, tak aby mohl dát prevenci rizik do náležitého pořádku. Snad jediným oborem, kde lze připustit zvládnutí problematiky jen vedoucím zaměstnancem je čistě kancelářská práce v pronajatých prostorech se zajištěnými službami.
Mnoho podnikatelů se velmi nesprávně domnívá, že bezpečnost práce spočívá jen v provádění školení a udržování pořádku. V mnoha případech mimořádných událostí pak byli velmi nepříjemně překvapeni, jaké základní požadavky předpisy nařizují.
Jen pro úplnost citace:
Zákon č. 309/2007 ukládá:
§9 (3) Zaměstnává-li zaměstnavatel
a) nejvýše 25 zaměstnanců, může zajišťovat úkoly v prevenci rizik sám, má-li k tomu potřebné znalosti,
§9 (1) Zaměstnavatel je povinen zajišťovat a provádět úkoly v hodnocení a prevenci rizik možného ohrožení života nebo zdraví zaměstnance (dále jen "zajišťování úkolů v prevenci rizik") s ohledem na
a)nebezpečí ohrožení bezpečnosti a zdraví zaměstnanců při práci ve vztahu k předmětu činnosti zaměstnavatele,
b) základní znalosti a dovednosti zaměstnanců,
c) počet zaměstnanců, jejich odbornou připravenost a jimi vykonávanou práci.